Blogga om viktminskningsförsök, varför?

En fundering som slog mig då jag publicerade mina två första inlägg. Hur kommer det sig att jag vill göra det. Dela den informationen med de som snubblar in på sidan, både kända och okända? En sak som jag egentligen känner för att hålla för mig själv. Hur kommer det sig då att jag väljer att dela med mig av det? Jag kom faktiskt fram till ett svar på denna frågeställning. Jag tror att det ger mig en push. Att jag har delat med mig av vad som sker och vad jag gör. Det ger mig känslan av, när fler vet om det, att det inte är lika lätt att ge upp. Det beror inte på att jag inte ska göra NÅGONANNAN besviken. Utan mest för att jag själv ska fortsätta kämpa. Fast i ärlighetensnamn är det inte särskilt svårt. Jag är inställd på att fortsätta. Jag vill förlora kilon och jag VILL må bra och kunna utföra det jag vill. Utan att min kropp ska vara ett hinder.

Måste erkänna att jag var och ”smyg-mätte” mig idag. Jag har förlorat 2 cm runt midjan och 2 cm runt rumpan. Lite besviken på att jag inte kunde hålla mig tills på fredag. Men grymt nöjd med resultatet. Jag tror inte att det kommer gå i denna hastighet i fortsättningen med LCHF, men så länge det ger resultat är jag superduper nöjd!

 

Skuttar vidare nu!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0