Kycklingfilé med currysås

Kycklingfilé med currysås
och fetaost + keso




Dagens middag blev riktigt god! Feta osten till kycklingen gjorde verkligen susen (Arlas med smak av vitlök)

Recept:
1 kg kyckling filéer
Smör
Grädde
Philadelphiaost
Curry
Salt

Jag gjorde så här:
Lade filéerna i en ugnssäker form med ca 50g smör, kryddade filéerna med salt och curry.
Ugnen 150 grader första 40 minutrarna, sista halvtimman höjde jag temperaturen till 200 grader.
(Filéerna var frusna då jag lade in dem i ugnen)

Såsen:
100 g smör smältes i kastrull, kokade upp tillsammans med ca 3msk curry.
4 dl grädde
2 msk Philadelphiaost
Salt och mer curry efter smak.
(Då jag inte reder såsen med mjöl eller maizena blev den lite lös)

Avnjöts med ett par glas vatten.

Mina smaklökar gillade detta. Hoppas dina gör det samma!


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0