4 veckor utan socker

Detta var då i fredags. Det var 4 veckor med LCHF och inget socker. Om inte annat är det otroligt lite. Jag tänkte i helgen att jag skulle smaka en liten snickers i godisskålen. Jag tycker att de är såå goda. Men när jag fick den lilla lilla biten i lördags blev det spott och fräs. Jag fick tillochmed ta en mit papper och torka tungan med. Det var så SÖTT och så ÄCKLIGT!! Det var riktigt vidrigt. Tog en sur godis istället för att bli av med smaken. Den var mycket godare. Det lär synas på väg och mät tills på fredag. Men det struntar jag i.

Över lag tycker jag att det går bra med detta. Dagarna lunkar på. Jag saknar inte tillbehören till maten, så som potatis, pasta och ris. Inte heller mackor. Jag tycker det fungerar bra. Jag är så "inne" i detta tänk. Jag tittar inte på godisarna på affären, jag vet på ett ungefär vad jag kan äta och inte. Är det någonting jag är osäker på tittar jag på näringstabellen på produkten. Laddade igår ned en app som man ska scanna ENA-koden på produkter för att se vad andra lämnat för "betyg" på produkter. Den heter "LCHF-guiden". Det är inget som är vetenskapligt på den, mig veterligen. Utan vad andra tycker, om det är LCHF-vänligt eller ej. Lite roligt är det iallafall!

Nu är det skola som gäller och lite Big Brother. Måste se live-sändningen sedan igår.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0