Artikel om LCHF

Läste just på aftonbladet.se om att LCHF gör dig trött, trögtänkt och att du kan få alla möjliga sjukdomar bl.a. cancer av den.  Tydligen upplever proffesron i artikeln det som att folk som börjar med dieten inte satt sig in i vilka risker de tar. Att de läser i sina böcker om vilket mirakel det är. Men innan man börjar med något, brukar man inte ta reda på nackdelar och fördelar. Det gjorde jag iallafall. Läste mig till så mycket jag bara kunde angående LCHF, både de positiva och negativa rösterna som fanns om det. Efter det gör man sitt val.

Jag upplever mig själv som piggare, mer klartänkt och full av energi. Denna artikel stämmer inte in på mig. Det står även att man "ska rasa" i vikt. Vilket jag inte heller gör. Det går sakta, vilket är bra, då kroppen hinner med. Rasar man, enligt mig, är det flera kilon i veckan. Vilket jag inte gör. Jag har i och för sig bara ätit LCHF i 3 veckor.

Jag upplever det som ett större "fel" mot kroppen, jämfört med LCHF, att dricka/äta sötningsmedel. Att istället för riktigt fett får i sig felaktika fetter. Att man äter socker i överflöd och inte rör på sig. Vad är det för sjukdomar som växer fram ur detta kan man fråga sig. Det kanske du själv kan lista ut. Blandannat ska man kunna få cancer. Precis som de påstår att man få av LCHF, då mår jag hellre så pass bra som jag gör nu. Istället för den trötta person som började äta LCHF för 3 veckor sedan.

Det finns för och nackdelar med allt. Det gäller att ta reda på fakta och sedan göra sina egna val.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0