Klädföretag och byxmodeller

Köpte ett par nya, till och med två, byxor i samma modell, storlek och färg på Lindex för ca 2 veckor sedan. Jag har alltid supersvårt att hitta byxor. Då jag är som störst om rumpen och benen. Toppar och tröjor brukar sällan vara ett problem. (Detta är innan jag började med LCHF) De satt som en smäck! Därför jag köpte två par. Det är stretch, svarta och stuprör. Jättesnygga och sköna. Nu har jag dock problem med dem. De är såååå stora i magen och om låren. Jag har knappast förlorat så mycket i omfång. Kan det vara så att det är tålig Elastan, strech, i byxorna? Är det svårt att göra byxor som håller formen när det är strech? Köpte ett par strech jeans för en vecka sedan. De är inte lika hemska kring magen, men även de blir slapp efter en stunds användning. Nu är då min fundering. Är det inte meningen att man ska få ha "hög" midja på byxor om man är lite större än "norm-modellen" för klädskapare? Ska jag verkligen måsta köpa byxor som är låga, bara för att de inte ska tappa formen? Jag vill ha högre byxor just FÖR att döjla/hålla in magen. Kan vara dumt att köpa kläder om man ska satsa på viktnedgång. Men kläder måste jag ha hur som helst! Jag vill inte näcka bara för att jag ska gå ned i vikt. Dessutom tror jag inte att det kommer gå särskilt fort att förlora vikten.

Hur än det är med mina kläder, en enda stor röra, går det bra med LCHF. Börjar få tillbaka lite motivation. Men det skulle kännas ännu bättre om jag skulle se lite skillnad då jag står framför spegeln. Men det kommer väl. Även fastän jag är förberedd på att det kommer ta lång tid att gå ned i vikt. Vill jag ju att det ska hända NÅGOT. Jag har samlat på mig dessa kilon under ett par år, då kommer det att ta tid att förlora det också.. Försöker påminna mig själv om det. Jag vill verkligen att den dagen ska komma, då jag kan gå in på t.ex. H&M ta ett par byxor, som jag vet är min storlek, pröva dem och se att de sitter som de ska. Utan att behöva böka och knöka in sig i byxorna!

Nu ska jag ta sportlov!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0