Kräftstjärtar med röra

Dagens middag såg inte särskilt aptitlig ut, därför fotograferade jag den inte. Men jag tyckte att den var god. Jag åt en röra gjord på: gräddfil, grädde, Philadelphia och turkiskyogurt. Saltade och pepprade + lite citronsaft. Jag gjorde misstaget att lägga ned kräftstjärtarna, som jag skulle ta till röran, i röran. Det gav en liten bismak. Det hade smakat mycket bättre om jag haft dem på sidan. Det skulle dessutom ha sett trevligare ut och jag hade kunnat fotografera det. Jag kan inte säga exakt vilken mängd jag använde av allting. Men på ett ungefär:

2 dl Turkisk yoghurt
1 dl gräddfil
1 dl Keso
½ dl Philadelphia ost
½ dl grädde

Salt och peppar efter tycke och smak. Citron tycker jag är gott till kräftstjärtarna, därför använde jag lite av saften.

 

Ja det var väl allt för nu.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0