LCHF motivationen = low

Ja, helgen har åter passerat. Det har varit riktigt härlig. Lördagen bjöd på ett otroligt vårväder! Jag märker att jag inte sitter vid datorn särskilt mycket om helgerna. Vilket jag faktiskt förstår. Jag sitter vid den hela veckorna, då jag pluggar, jag vill inte göra det då jag anser att jag är ledig. Känns grymt härligt!
I lördags fick jag en släng av att ge upp med LCHF. Tankarna som snurrade runt i mitt huvud var b.la. Det är så tråkigt, vad ska jag äta? Inget alls.. Drick vatten. Ta en nöt.. Kändes mycket omotiverade och värdelöst. Men, tog mig ett par nötter plus ett par liter vatten. Det var väl det. Jag vill kämpa mig igenom detta. Det är någonting jag själv orsakat, övervikten. Det är ingen som tvingade i mig allt det som ligger till orsak för detta. Då är det bara att fortsätta kämpa! Jag vill ju!!!
Igår testade jag MAX´s Low carb burgare. Kommer inte ihåg vad hela namnet är. Det var gott med salladsblad istället för bröd. Jam Jam. Det kan jag rekommendera. Det är nog inte LCHF rakt igenom, men det skiiiiiter jag i!  Dagens frukost var däremot inte så.. god. Hittills har jag ätit riktigt goda frukostar, många bestående av ägg och bacon. Men idag är äggen slut. Det blev Turkisk yoghurt och ca 2 dl grädde runt om. Plus ett par nötter bara för att smaken skulle brytas. Funkade hyfsat, men godare har jag ätit!

 

Tjillivippen

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0