Snus, ett alternativ till godis?

Jag ska börja inlägget idag med att skriva att jag var otroligt godissugen i lördags. Jag var ruskigt nära att köpa en påse med lösgodis i lördags när jag var till macken. Men, tänkte lite rationellt mitt uppe i mina godis tankar. Jag prövar en snus med annorlunda smak. Något sött. Lakrits hade jag hemma, men någon annan. Frågade personalen som stod i kassan vad hon hade för Catch snus. Det slutade med att jag köpte Raspbarry/Pepper. Men så jag skrattade då jag fick dosan i min hand. De flesta av er vet nog hur en snusdosa ser ut. Den är rund och just portionsdosorna har en liten "snuskopp" uppe på för använda snusar. Den lilla Catchdosan var lika liten som "snuskoppen" på en vanlig dosa. Portionspåsarna var så små att jag knappt visste hur jag skulle ta i den. Mindre än en halv vanlig. Det smakade ju sött, efter en stund. Men nikotin kan det inte ha funnits mycket av i den. Tog dessutom två stycken. Men nu har jag testat iallafall. Den och lakritsen finns kvar här hemma till nästa gång jag känner att det hade varit gott att trycka i sig godis.

Jag satt igår med några funderingar. Finns det någon som läser detta som vägt omkring 95 kilo och kommit ned till omkring 75kg? Hur lång tid tog det för er?

Jag vill så gärna att vikten ska rasa, men jag vill samtidigt att det ska ta tid. Då kroppen hinner med sig. Självklart skulle jag helst viffta med en pinne och *poff* hamnar jag på min målvikt på 75 kilo. Men om det skulle gå att göra så, då skulle det nog vara lätt att hamna på dåliga matvanor och mycket onödigt ätande. Eftersom man inte behöver kämpa något för att komma ned i vikt igen.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,
Följ min blogg med Bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0