Stekt fläsk med löksås

Som rubriken lyder åt vi stekt fläsk, kryddat med kött och grillkrydda igår. Till det gjordes en riktigt god löksås.

Skär fläsket i lagom stora bitar för stekning, krydda bitarna med kött och grillkrydda.
Stek köttet i stekpanna.
Skala och hacka löken. (Vi använde 3st gula lökar, då vi är många som ska äta.)
Smält ca 60 g smör i en kastrull.
Blanda ned löken.
Blanda i grädde. (Som sagt var vi många, vi använde 4,5dl)
Lite köttfond.
Lökkrydda och vitlökskrydda efter behag.

Det var så otroligt gott! Jag kan rekomendera detta. Övriga familjen åt potatis till detta. Jag åt kött och sås. Jag har problem att äta varma grönsaker, får kväljningar. Därför är det ingen idé att jag försöker mig på blomkolsmos eller liknande.

Trevlig onsdag på er!

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0