Lite funderingar

Då var det måndag igen. Tillbaka till rutinerna. Vilket känns bättre gällande att hålla sig ifrån kolhydraterna. Ibland känns det motigt. Men jag kom på en sak här om dagen, när jag blir godissugen. Då tar jag mig en Catch Lakrits. Då får jag lite "sötsmak" i munnen. Då jag är snusare, kanske jag ska tillägga. Jag skulle såklart inte göra det om jag inte var snusare. Kanske ännu en sak man ska sluta med. Eller jag vet att jag borde göra det, men känns inte som om jag är redo för det nu med LCHF, skola och lite småstress. Det får bli ett senare projekt.

Helgen har dock gått bra. Igår tog jag mig ett par morotsstavar. Då man läser om morötter och LCHF samt kolhydrater tolkar jag det som att i liten mängd, precis som nötter, går bra. Det är tydligen svårare att "bryta ned" den råa morotens kolhydrater (eller vad det nu var) än en tillagad. Till det gjorde jag en egen dip med Cream fraiche och gräddfil. Kryddade med grillkrydda, pepparmix och salt. Mycket gott!

Jag har även kommit fram till en annan sak, som kanske inte har särskilt mkt med LCHF att göra. Men jag har sjuuuukt mycket kläder. Dessutom mycket kläder jag inte kan använda. Jeans har jag rätt gott om, men kan inte använda för de är för små. Jag har förhoppningar om att rumpen och låren ska minska lite mer i omfång eftersom jag gärna vill ha på mig dem igen. Det ena paret är såå snygga. 70-tals utsvängning i vaderna. Jag älskar de jeansen. Men jag råkade beställa en strl för liten när jag köpte dem. Hann inte skicka tillbaka och fick för mig att jag skulle ha det också som ett delmål. Att få på mig jeansen!

Nu kommer därför mina mål som jag satt upp:

* Under 90 kilo

* Komma i mina utsvängda jeans

* Under 85 kilo

* Komma i mina stuprörsbyxor från H&M i brunt, blått och svart.

* Under 80 kilo

* Troligaste trivselvikten: 75 kilo (Testa balklänningen som jag bar då jag var 19 år)

Behöver man fler små delmål? Någon som läser detta som har ett bra förslag? Detta kommer ta ett tag, eftersom viktnedgången inte är särskilt snabb. Behöver man belöna sig själv med någonting? Hmm.

Nu lite skolarbete igen. Snart bara 2 terminer kvar av min lärarutbildning med inriktning förskola och förskoleklass! Wiiihooo!


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Helené

Jag tycker du har bra mål! :)

2012-03-12 @ 10:11:57
URL: http://missh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0