Frukost, tankar och kaffe.

Det slog mig att jag glömde att skriva in en uppenbar sak igår. Då det handlade om det viktnedgång som hittills skett. Ja, jag tjuvstod på vågen efter helgen. För att se om det gav något alls att låta bli chips- och godisskålen. Det jag hade planer på att skriva in var att en stor del, eller allt, är vätska. Kroppen släpper ifrån sig ”vätskereserven” när man dricker så pass mycket vatten som jag gör. Men det gör inget, blir peppad ändå!

På tv ´n just nu talas det om en andra chans. Vad vill du ha en andra chans i? Då tänker man själv om det finns något. Egentligen tycker jag att man får ta det som det är, gilla läget. Det händer saker som man inte tycker om, eller som går helt på tok. Men nu kom jag faktiskt på en sak. Att inte ha låtit kroppen bli så pass tung som den har blivit. Men jag har nog lärt mig saker av detta också. Som jag inte skulle ha vetat om ifall jag inte står där jag gör idag. Så, nä. Egentligen finns inget jag vill ha en andra chans i. Och om man går runt och tänker så, ”om jag ändå fick en chans att göra om det”. En sak som troligtvis är omöjlig, mår man inte bättre av det. Troligtvis mår man sämre över det. Det är bara att gilla läget, ta det som det är och acceptera det som har hänt.

Min frukost idag, den bestod av gårdagens middagsrester. Lunchen kommer troligtvis vara den samma. Kaffe och omkring en liter vatten hör till frukosten.

Vidare ut i dagen nu.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0